Rahmetin Gazabına Galip Ya Rab!


Yüce Rabbimiz’in günahkâr kullara merhametini müjdeleyen dikkat çekici bir hâdiseyi İbn-i Abbas şöyle anlatmıştır:
Bir grup müşrik, adam öldürme ve fuhşiyâta dalma gibi ağır cürümleri işledikten sonra Rasûlullâh (sav)’e müracaat ederek:
“-Ey Muhammed! Bize anlattığın ve dâvet ettiğin esaslar gerçekten güzel şeyler. Eğer şimdiye kadar işlediğimiz günahların bir keffâreti olduğunu söylersen Müslüman oluruz,” dediler.

Bunun üzerine şu âyet-i kerîmeler nâzil oldu:
“(Rahmân’ın seçkin) kulları, Allâh ile berâber başka bir ilâha yalvarmaz, Allâh’ın haram kıldığı cana haksız yere kıymaz ve zina etmezler. Kim de bunları yaparsa mutlaka cezâsını bulur. Kıyamet günü azabı katmerleşir ve o (azabın) içinde hor ve hakîr olarak ebedî kalır. Ancak tevbe ve îmân edip sâlih amel işleyenler başka! Çünkü Allâh bunların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allâh Gafûr ve Rahîm’dir.” (Furkân 68-70) (Müslim, Îmân, 193)
İşlemiş oldukları büyük günahlar yüzünden ümitsizliğe düşmüş olan bu insanlar, ilâhî müjdeler sâyesinde tekrar hayâta döndüler ve kurtuluşa erdiler.

3 thoughts on “Rahmetin Gazabına Galip Ya Rab!

  1. Ya Rahman affediciliğinden Allahtan hiçbir zaman ümit kesmemek lazım ümitsizlik harammış heralde sürekli tövbe etmek ve kul hakkıyla gitmemeye çalışmak lazım diye düşünüyorum. Kul hakkına uymazsak onun altından nasıl kalkarız bilmiyorum. Allah imanımızı korusun İNŞALLAH, ben çok korkuyorum imanımı kaybetmekten, sürekli okuyup dua etmek lazım, hiç boş bırakmadan nefsimizi. Bilmiyorum ALLAH bilir ama bence de her günah affedilebilir, ben zaten çok günah işledim, ibadet yapamadım, bu yaşdan sonra hepsini kaza bile yapsam yetiştiremem, dememek lazım. Tevbe edip, imanla, DEDİĞİNİZ GİBİ SALİH AMEL ÇOK ÖNEMLİ, bu da affedilmeye vesile olabilir bilmiyorum. ALLAH bilir. Annem bana kızım sabah akşam namaz kıl gündüz kılamıyorsun sürekli sabah akşam kıl, dedi. NAMAZLARDAN SONRA FATİHA, NAS, FELAK, Ayetel KÜRSİ, RABBİ YESSİR VELA TUASSİR RABBİ TEMMİM BİL HAYIR, Allahümme Salli alâ Seyyidina Muhammedin ve alâ â’li seyyidina ve nebiyyina Muhammed (sav) okuyup dua et dedi.

Edeble gelen, lütufla gider.. | Ruhu nazarlı kıza bir şeyler bırak :)

