Na Tamam | Murat Sâki – Sevde Yardımcı


Münkesir keşkelerden kalma bu tutuk seranomi
İstemem gündüzlerin beyzalığını
Karasındayım şimdi med akşamlarının
Terkedilmiş bir viranenin moloz yığınlarında rûyetim
Gözlerim kapanmamış düşler seriliyor üzerime
Görülmemiş kabusların sonuna hazırlanırken aklım
Yağmura yüklüyorum mahremiyetini düşüncelerimin
Ve keşmekeşliği emanet ediyorum en çocuk yanıma
Ki yaşamı kusup,ölümü içmek vakti şimdi
Kendime çarpıyorum kendimi ararken
Aynamda eski bir ressam
Beni çizer rengini yitirmiş tuvallerin yüzüne
Çiziyor,çizdikçe ben oluyorum o belirsiz slüet
Belirsizlik işte ha var ha yok
Yani yaşamanın belirsiz sen hali
Karanlık!
Ve karanlık anlıyor içimdeki tufanların dilinden
Henüz gidilmemiş bir yol yüreğin
Yarım kaldı keşiflerim yol ayrımlarında
Yol-kenarında oynayan çocuklarda teselli buldum
Kör-ebe oynadım en kör halimle
Yarım bıraktığın oyunlarımızın hatrına
Ve sonunu okudum ıslak masalların
Yanılmışım
Mutlu bitmiyordu romanlar
Şimdi vurgun yemiş eylüllerden
Zemheriler damlıyor dudaklarıma
Rüzgâr daha bir sert vuruyor hüzünle ördüğüm kulelerime
Ama ben en çok senli görülmüş düşlerden düşüyorum
Sorma
Düş çarpması değil bu gözlerimdeki imge
Görmüyor musun bölünmüş bir hayatın ucundan tutuyorum
Zebaniler ruhumu çekiyor gayya kuyularına
İbrahimi bir duâ aramakta dilimdeki kekemelik
Gitmelisin diyor içimden bir ses
Gitmelisin emanet edip gömleğini aşkın
Geçmiş zamanlardı
Gökyüzümü kana bulayıp,yırttılar aşka giden tüm biletlerimi
Kırdılar bisikletimi ve kaburgalarımı
Düşlerimi şehla bakışlı adamlara armağan ettiler
Senli başlayan tüm yazgılarımı sildiler
Gözlerimdeki yarı uykuyu da çaldılar
Ki şimdi görülmez bir daha kelebek uçuşları
Kaburgalarım kırıktı ki
İsyanım en çok yaşamanın paranoyasınaydı
Bu yüzden cennete râm olamadım cehennemlerden
Ne günah ne-de günahkârım üstelik
Çocukluğumu sana içirmişim ölüme koşarken
Kapkara bir gecenin zilletinden
Sana imrenişim hep bu yüzden
Ah kırılmış düşlerimde salınan cehennemsi sevgilim
Biliyorum bu isyanlar yetişmeyecek sana
Birazzaman sonra gökkuşağına ısmarladığım ölümle
Çelenksiz bir tabut çakacağım yüzünün lahitlerine
Ve azrail zamansız bir ölüm bırakacak parmak uçlarıma
Ama sus/ma ne olur ölümlere an kâla

Murat SÂKİ

Ölmek de bir, kalmak da.

İntihar her seher vakti arzulamışsa da,

Kanımı toprağa, ruhumu aşka adadım..

Bu cihana varmadan evvel,

Yarım doğmakla başladım.

Vazifem; adım üzere yusuflar getirmekti Muhammed a.s’a..

İçimdeki çocuk cesetleri daha gelmeden dünyaya

Ölmeyi de bekledim iblisin şahit kesildiği adem safında..

Olmadığından inandı insan,

Yarım kalmış bir hikaye TAM bilindi ilimde..

Kimse kaburgası kırık çocuklara ADEM’misin demedi.

Cehennemden delirme kafirler doğsa da

Körlere ayna satmayı çingenelerden öğrendim

Yanık hikayenin kül safındaydım ben

Bu yüzden Havva doğmamış bilinir..

Gökyüzüne gelince

Orası kara bi deliktir

Maviden yalancı bir örtüsü

Yıldızlardan hoş bir görüntüsü

Kuyudan derin bir öyküsü

Sır çalar zamanın en doğurgan anında..

Sen beşiğinde çocuk taşıyanlara değil

Mağarasında MUHAMMED saklayanlara sor analığı

Doymamış dünya elinde kalınca

Böyle çırpınası geldi sefilliğimin

Yarım başladı bu hikaye

Sır kundaklayan bir araftan

Bir yokluktan

Bir yusuftan

Bir de doğmamışlardan ne ister bu kahr-u bela?

Sevde YARDIMCI

Murat Abim’e Tşkler 😉

7 thoughts on “Na Tamam | Murat Sâki – Sevde Yardımcı

  1. Bu kaburga çatlağı,düş kırıkları benimdir bilesin.Ve benimdir gelinlik kızların mor hamaylı gözlerine saklanan kaçak aşık sureti.

    Gecenin sayhasında gümrah olur cehennem yangınından firar eden efsunlu sözlerim.Ve tamamlanır ve-fakar bir dost tarafından na-tamam şiirlerim.

  2. Geri bildirim: Zillet-i Keyfiye… « Katre-i Umman

  3. Yüreğinize sağlıl, kaç defa okudum bilmem ki, fon müziği çok güzel tamamlamış,
    hiç susmasın yüreğiniz, hiç durmasın kaleminiz…
    Bu aciz okuyunca bu mısraları uzun zamandır konuşmayan yüreğinin konuşmasına vesile oldunuz, kırık dökükte olsa bir kaç kelime döküldü dilden.. sayenizde Allah razı ola : )

Edeble gelen, lütufla gider.. | Ruhu nazarlı kıza bir şeyler bırak :)

