K a s ı m 2010 “20 yaşım”


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

11 kasım

Sen gündüz gölgesinin sarı ışıkları altında bekle beni. Mapushane kapısının soluna düşen sokakta, yağmurun ateş damladığı, kırgın hasenelerden tartıp karşıla beni. Evlerin dört bir yanını fahişeler dişlemiş olsa da, kaç kudurgun köpeği besler hane halkı bilmem ama, sen ümidi kırmadan kundaklar da vuslatımı koşarım sana…

Islak değilim, üzerimde Kitab-ul Hakk’ın teri soğumadı sadece. Asvalt yol kokmaz ya, adımlarım ardında geliş bileti ayırma. Küften bir adamım ve ben sana vardığımla kalacağım.. İsterim ateş yağdığında gel/sen toprağıma SEN damlasın. Tahâların ve Yâsinlerin hürmetine…

16 kasım

Birileri doğum günümü kutlayıp bayram sayıyor, birileri ölüm yıldönümüm adına kan içiyor. Oysa anneme hep demiştim sıfır gözlerle bakarken/doğarken “isyansızdım”, ve ‘doğum bir cinnet hâliydi sende’. Hele ki cuma öğlesi doğanlar için “katliam” vasfına tasma olmak ne korkunç. Kasım ateş damlası..

Sersem bir gülüş sıçrayıp sinemde çatlarken, “hiç yaşayasım” gelmiyor. Eğlenmelik olduğunuzu hatırlatıyorsunuz bana, her damla alkışta. Biri kalkmış fatiha okuyor, ardından salavât getiriliyor. Cenazesi var bu dünyanın. Kutlaması en ucuz fiyata! Ve bahisler, son oyunda!..

Etrafımda ateş böceklerinin sökülmüş yaldızlı etekleri. Gecenin sonuna düşmüş nefesimi zor toparlıyorum. Güneş patlıyor kalbimde, “kalbim de”. Yırtılıyorum içimden, kopuyorum sonsuza.. Sonsuz’A..

Ve seni görüyorum, caddemin şuursuz müziklerinin ulaşamadığı kaf dağında. Sana gülümsemek geliyor içimden, herşeyi unutuyorum. Böyle acınası bir hal ile, seni anımsıyorum aklımdaki depremlerin ortasında. Sen de biliyorsun kan kayramını. Ve hiçbir bıçak kesmezken beni, gördüğüm yerden seni, tam gözlerinin içinden, tam işte, tamam, bittim artık dediğim yerden, geçince seni, kesiliyorum…

Adı kurban mı?

Adı bayram mı?

Adı ah mı?

13 aralık

Herşey bu yaşıma kadardı, tüm hayatım.. Bundan sonrası ALLAH’ın.. Nasıl bitermiş solukların ahlaksızca alınıp pazarlığa sunulduğundaki zaman, deli sözü akla yatmaz ya, kalbinden, bir nefeslik geçir beni. Zümrem yakutlar silsilesine yürek eğmişken, gaddarlığın iliklerinde merhamet filizi bıraktıysa da gün görmemiş ağıtlara yırtıldı. Bilirdik kumpasların akıl babaları, alçaklıktan doğma faşist bir köpeğin tohumu. Hayır hayır, onların ucubeliğinde kusur yok, dansöz çıplak şehvet kokusunu yayarak oynayacaktır elbet…

14 aralık

Fetret devri geçecektir, tıpkı ilizyonistin sahnesini tamamlayıp evine yöneldiği gibi. Bizim hanenin köpekleri boşuna ürümez, ya yılan görmüştür ya düşman! Ve bizim sokağımız filistinden farksız, /onlar/ ha israil olmuş, ha kancık! Ama gör ki; ölmek bir intihar kadar yakındı.. Sabretmek; sırat kadar zor..

17 aralık

Beynim kelimelerimi uyuşturuyor, şimdi narkoz kokuyor her cümlem. Ama yine de yazacağım, sayfalar kaldıkça.. Vuslat türküsünü ağzımdan çıkarmayak bu hayat, her nağmesinde sen varsın. Bu çıplak a c ı portresi hangi hüznün göçebesi? Sanırım yoruldum, durduruldu kanım. Laçkalaşmış devirde sakın ardına dönme, geçmiş zaman yarına zehr olur. Kucağımda setrolmuş kasım izdihamı hicapolurken, beni yalınayak aşka düşmüş görünce ağlama.. Büründüğüm sır, ibrahimlerin laçin duvarlara yaslanarak ağladığı sebeptendir. Korksam da, birgün öleceğim, alışmak zorundayım/zorundasın..

21 aralık

Şimdi tutup yürüsem geçmişin yanık izinden, zaman öksüz ellerime yanık bir sigara tutuşturur en derinimden. Geziyorum, doğduğum evi, büyüdüğüm yeri. Avlumuz büyük, uzun zaman ardından 20 yaşımdan terkolmak istiyorum. Koşuyorum, harımların/duvarların yanına doğru. Annemi görüyorum, elleri tapıkların/tezeklerin yarısını bitirmiş olmanın rahatlığıyla biraz daha hızlıdan koyuluyor işine. Harımlar tezek kokuyor, annem gül.. Çocukça zihnimle sorulara yoruyorum dilimi, annem gül, her birini yorularak cevaplıyor. Annem gül kokuyor.. Bir anda duvarların en sağında, tek odalı mutfağımızda buluyorum kendimi, sofra kurulmuş, kardeşlerim, annem ve diğerleri.. Tarhana çorbasını kaşıklarken, tek bir tabakta onlarca kaşık sesi berekete davet ediyor çorbayı, annem gül kokuyor.. Güneş köyümün en güzel manzaralı evine doğuyor, yanımda kuzenim, önümüzde civcivler. Kuzenimi çok seviyorum, o da beni.. Bir anıya dönüşüyoruz, yalınayak çocukluğumuz ve gökte uçan-kaçan herşeye, “halama selam söyle” çığlıklarıyla sesimiz her canlının kulağına gidiyor.. Halam bizi özlüyor.. “Gurbet” diyor dedem, “yirmi beş senelik gurbet” diyor ve bir tesbih tanesini daha çekip bırakıyor efkarla.. Hiç büyümedim.. Aynıyım.. Ve bir bayram günü, annem pantolonumuzu giydirmiş bizi hazıretmişti, kadifeydi hatırlıyorum, kız kardeşimle aynıydı.. Gökten korkardım, “al basmasından”, korkuturlardı işte ve hep döşeğimi ıslatırdım, çocuktum işte.. Annem gelirdi gülerek, kızmazdı hiç, daha bi severdi, birşey demezdi.. Annem hep gül kokardı.. Ellerim titriyor, hiç amansız hastalığa tutulmamıştım, harımlar yıkılıyor, yollar gidilmek için uzamıyor, bir telaşla, “hadi uyan” deniyor.. Biri ellerimi tutuyor, “bu çocuk ölmemiş” diyerek.. Annem geliyor gül kokularıyla, “aşktan ölünmez, doğulur” diyerek ilk defa azarlıyor. Annem aşk kokuyor. Açıyorum gözlerimi bir anda, mecnunluk alameti arayanlar kalb hizasında hatim türetmiş yetimlerle konuşuyorlar. 20 yaşındayım, sanki doğmamışım, sanki sigara kadar tükenmişim… Aralık zamanındayım, gül kokan kadınla beraber sana anlattıklarımı gökyüzü dinliyor. Şimdi tefekkür et her bir sözü, sonra gel bana dök içimi.. Yak beni, yak kendini..

Her kim vurulmuşsa alnından, sayılmaz mı şehid tahtından..?
Ha vurulmuştur cehpesinde aşkın, yıkanmaya bakılmaz kalbi
Ha bir sıkımlık kurşundan yatmış, dokunmaya kıyılmaz kalbi

SEVDE YARDIMCI 2010

2 thoughts on “K a s ı m 2010 “20 yaşım”

Edeble gelen, lütufla gider.. | Ruhu nazarlı kıza bir şeyler bırak :)

