KISKANÇLIK -II-


Yine Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: “Safiyye radıyallahu anha gibi güzel yemek yapanı görmedim. (Bir defasında) Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm benim odamda iken, Safiyye ona yemek yapıp (göndermişti). Çok şiddetli bir kıskançlık hissettim. Öyle ki beni bir titreme sardı. (Gidip) kabını kırdım, sonra da pişman oldum ve:

Ey Allah’ın Resûlü dedim, yaptığım bu hareketin keffâreti nedir?”

“Tabağa aynıyla tabak, yemeğe misliyle yemek!” buyurdular.”

Ebu Davud, Büyü 91, (3568); Nesai, İşretu’n-Nisa 4, (7, 71).

 Hz. Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: “Allah kıskançtır, mü’min de kıskançtır. Allah’ın kıskanması, mü’minin Allah’ın haram ettiği şeyi yapmasıdır.”

Buhari, Nikah 107, Müslim, Tevbe 36, (2761); Tirmizi, Rada’ 14, (1168).

Edeble gelen, lütufla gider.. | Ruhu nazarlı kıza bir şeyler bırak :)

